בני ברוך – היסטוריה ואקטואליה

"בני ברוך – קבלה לעם" כעמותה נוסדה לפני כ-30 שנה על-ידי הרב ד"ר מיכאל לייטמן (הרב בהמשך), המנהיג הרוחני שלה ללימוד והפצה של חכמת הקבלה בעולם.

"בני ברוך" נקראים על שם הרב ברוך שלום אשלג המכונה הרב"ש, אשר היה מורה רוחני של הרב במשך כ-12 שנה (עד 1991) בסוף חייו; והרב היה גם עוזרו האישי של הרב"ש.

הרב"ש היה מקובל הראשון שלימד חכמת הקבלה לתלמידים לא-דתיים, והרב ממשיך דרכו בנאמנות.

הרב"ש היה בנו הבכור ותלמידו של אביו הרב יהודה אשלג, המכונה "בעל-הסולם", בזכות כתיבת ספר "זוהר לעם" שהוא פירוש הסולם על ספר "הזוהר" הנכתב על-ידי רשב"י וחבריו לפני כ-2000 שנה.

המטרה העיקרית של העמותה כשליחות היא להפיץ שיטה מעשית לחיבור בין אנשים, כפתרון יסודי לבעיות המלוות את האנושות בימינו. העמותה עוסקת במימוש הערך "ואהבת לרעך כמוך" בקרב בני האדם בישראל ובעולם.

תלמידי הרב נמצאים ברוב המדינות בעולם, אשר לומדים שיעורי הרב בכל יום דרך חיבור האינטרנט.

הרב כתב בשנת 1983 שלושה ספרים ברוסית על חכמת הקבלה והפיץ לכולם העולם.

ָהרב פתח את חכמת הקבלה לכולם כולל לנשים, בלי הבדל של דת, גזע, לאום, מגדר, גיל.

בשנת 1991, הגיעו לרב כ-15 תלמידים דרך הפצת הספרים, לאחר מכן בשנת 1995 הגיעו כ-20 תלמידים דוברי עברית וצברים.

בשלב זה הרב ותלמידיו התחילו להקים קבוצות גדולות בכל העולם הכוללות נשים, עם דגש על הפצת חכמת הקבלה לכל מי מוכן לשמוע, "ואהבת לרעך כמוך" כפשוטו למטרה לגלות הבורא בתוך החיבור.

בשנת 1995, הרב בסיוע תלמידיו היו בין הראשונים שהקימו אתר באינטרנט kab.co.il והפיצו תכנים של חכמת הקבלה.

בתחילת שנת 2000, הרב בליווי תלמידיו התחילו לנסוע למדינות גדולות בעולם כדי להפיץ את חכמת הקבלה ולארגן קבוצות, והקימו כנסים בחו"ל וגם בארץ (בגני-התערוכה), אשר השתתפו פיזית כ-6,000 איש ועוד אלפים באופן וירטואלי בכ-30 שפות.

בין השנים 2006 עד 2016 תלמידי הרב הפיצו עיתון קבלה בתפוצה של כ-10,000 עותקים, ובדרך זו הגיעו תלמידים רבים.

בשנת 2008, הוקמו ערוצי קבלה לעם בטלויזיה בכבלים "יס" ו"הוט", ודרך זו הצטרפו תלמידים רבים. הערוצים כללו כ-30 תוכניות שונות וכללו שיעור בוקר ושידורים חוזרים.

הרב כתב ספרים רבים אשר תורגמו לעשרות שפות.

שיעורי בוקר מתקיימים כל יום בין השעות 02:30-05:30 מזה כבר 45 שנה, 40,000 שיעורים בארכיון, אשר מתורגמים בזמן אמת בשפות רבות, ומשתתפים מעל 3,000 תלמידים מכל העולם דרך האינטרנט. בשנה האחרונה נוסף גם שיעור הצהריים למשך שעה אחת.

בנוסף, תלמידי הרב, בעשור האחרון, מכינים ומפיצים תוכניות רבות הכוללות נושאים אקטואלים רבים, שיחות עם הרב, מחשבת ישראל, חיים חדשים, פרשת השבוע ועוד רבות, העוסקות במדע, טכנולוגיה, זוגיות, חינוך ילדים; כמעט בכל נושא אשר אקטואלי בחיים יומיומיים של האנושות.


Posted

in

by

Tags: