קבלה לעם, ארכיון אינטרנטי מעניין

הרב יהודה לייב אשלג, המכונה בעל הסולם על שום פירוש הסולם שחיבר לספר הזוהר, כתב שניתנה לו רשות מלמעלה לגלות את חכמת הקבלה לציבור הרחב, ויתרה מזאת, הוא ידע שזהו צו השעה לפרסם אותה ברוב עם. וכך הוא אכן עשה. הוא כתב ספרים ופרסם מאמרים ויזם מפגשים עם אנשים שהיו בעלי השפעה בתקופתו. בנו של בעל הסולם, הרב ברוך שלו אשלג, המשיך את דרכו של אביו וכתב אף הוא מאמרים רבים המפרטים במילים פשוטות את סדר העבודה הרוחנית, והתאים אותה לזמננו. 

ארגון קבלה לעם, בהנהגת הרב מיכאל לייטמן שהיה תלמידו ועוזרו האישי של הרב ברוך שלום אשלג, ממשיך את מורשתם של שרשרת גדולי המקובלים שהתוו לנו את הדרך.

לכן עמלו חברי הארגון במשך שנים רבות על הקמת מאגר מידע אינטרנטי מקיף, שכל אדם המעוניין לדעת מהי משמעות החיים עלי אדמות, יקבל תשובות וימצא שם את כל המידע מתוך כתבי הקבלה האותנטיים. 

אתר קבלה מדיה הוא מאגר מידע וארכיון אינטרנטי המכיל את כתבי המקובלים הגדולים, וחומרים שהתלמידים אוספים בשקדנות מדי יום ביומו.

באתר אפשר לקרוא את כתבי המקובלים הגדולים: ספר הזוהר שכתב רבי שמעון בר יוחאי, כתבי בעל הסולם, כתבי הרב ברוך שלום אשלג, ספרי האר"י הקדוש, ועוד. כל סודות החיים שדורות רבים לא ידעו אפילו על קיומם, פרוסים לפנינו. 

שיעורי הקבלה היומיים עם הרב לייטמן מצולמים ומוקלטים מדי יום על ידי התלמידים המסורים, מתורגמים למספר שפות ומועלים למאגר המידע.

גם אירועים שונים בארגון בני ברוך מוקלטים וניתן לצפות בהם: כנסים, ארועים ומפגשים שונים, ישיבות חברים וסעודות. 

בנוסף, נמצאים באתר תכנים רבים הקשורים גם הם לעולם הקבלה:

שיחות עם הרב לייטמן בענייני היום, על אקטואליה בראי חכמת הקבלה. מרתק לשמוע על המשמעות הפנימית מנקודת מבט קבלית על אירועים שכולנו נחשפים להם בחדשות.

יש הקלטות של שיחות עם הרב לייטמן על אינספור נושאים המעסיקים את כולנו, מנקודת מבט קבלית. נושאים כמו: חינוך, הורות, זוגיות, משפחה, קריירה, מימוש עצמי, נושאים הקשורים למדע, חברה, בריאות, פסיכולוגיה ועוד נושאים המקיפים את כל תחומי החיים.

ויש ספרייה של מוזיקה קבלית. זוהי לא מוזיקה רגילה. יש לה סגולות שקשה לתאר במילים, אך ניתן להרגיש שיש בה רבדים עמוקים ונסתרים מאיתנו שפועלים עלינו. יש באתר נעימות שכתב בעל הסולם בעצמו, שנכנסות עמוק ללב. ניתן להאזין למוזיקה שמשמיעים לפני או אחרי השיעורים ומכניסה אותנו לאווירה פנימית, מוזיקה שכתבו תלמידים בהשראת לימוד חכמת הקבלה, שמרגשת, משמחת ומרוממת את הנפש.

הכל פתוח לפנינו. בעל הסולם אמר שהוא שמח על כך שהוא נברא בדור שבו כבר מותר לגלות את חכמת האמת. כך גם כולנו. זכינו במתנה הגדולה ביותר שאדם יכול לבקש, הידע שיאפשר לנו להתעלות מעל החיים הגשמיים, לגלות ולממש את מטרת הקיום האנושי, ולזכות לכל השפע שהבורא הכין עבורנו, ורק ממתין שנגלה אותו.


Posted

in

by

Tags: