מתן תורה בהר סיני

מה העניין עם התורה, ולמה כולם מנסים לתפוס בעלות עליה? כדי להבין במה מדובר, צריך לשים בצד את כל מה שעובר לנו בראש למשמע המונח "תורה", ולהיפתח למשהו חדש. 

חכמת הקבלה נחשבת לפנימיותה של התורה, מלמדת שהתורה היא לא ספר היסטורי על עם ישראל, אלא זו שיטה לגילוי הכוח החיובי שבטבע. ולמה אנחנו זקוקים לשיטה זו? כי באופן טבעי האדם מגלה רק את הכוח השלילי שבו שנקרא "יצר הרע" או אגו. ברור לכל בר-דעת שהיום האגו שובר שיאים חדשים, וכי השפעתו ההרסנית ניכרת בכל תחום בחיינו. החדשות היומיות מדווחות באופן סדיר על עוד ועוד תופעות שליליות שנובעות מאגו שיצא מאיזון ואינו יודע גבול, מאבקי כוח ושליטה, שחיתות, שנאה בין אנשים, מגזרים ועמים, ואת התוצאות כולנו משלמים כחברה וכפרטים. אז רגע לפני שכוח האגו יוביל אותנו למלחמת עולם גרעינית, אנחנו מוכרחים לאתר כוח חיובי שיאזן אותו. 

בתורה טמון אותו הכוח המאזן שהאנושות זקוקה לו נואשות היום, ולא מדובר בקיום תורה ומצוות חיצוני. את הכוח החיובי שטמון בה ניתן לעורר רק בתנאי שאנחנו משתדלים להתחבר באהבה ולהשפיע טוב זה לזה על פי הכלל "ואהבת לרעך כמוך". כך אנחנו יוצאים משליטתו הטוטאלית של האגו שמנהל אותנו, ומתחילים לאחוז בשני כוחות: שלילי וחיובי. הכוח הרע ממשיך להפריד בינינו, והכוח הטוב מחבר בינינו. בין שני אלה אפשר להתחיל לראות יותר, להרגיש יותר, להבין יותר. הכוח החיובי שאנחנו מושכים מתוך הטבע ומאזן את הכוח השלילי שבנו הוא שנקרא "תורה", ועל כך נאמר "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין… כי המאור שבה מחזירו למוטב". 

לאחר קבלת התורה בהר סיני, עם ישראל מתחיל להתקדם לגילוי הכוח החיובי שבטבע. אנשים פתאום מרגישים שייכים, קרובים זה לזה, חשים את רצונות הזולת ומוכנים למלא אותם. כולם מבינים שהחיים האמיתיים הם בדאגה הדדית, ולא מתוך גישה אגואיסטית שבה כל אחד רוצה למשוך את כל הטוב לעצמו על חשבון הזולת. כתוצאה ממגמת האהבה הכללית הזו שורה ביניהם האור העליון, הוא ממלא אותם ומספק להם כל טוב. האור העליון הוא כוח האהבה וההשפעה הטובה, הכוח העליון שבמערכת הטבע, והוא שנקרא "בורא". 

זו הסיבה שהיום מתגלה ברבים אותה חכמה עתיקה, פנימיות התורה, קבלה לעם, השיטה לאיזון, השיטה לחיים מתוקנים. לאחר שנתחיל להשתמש בה נכון, היא תתפשט מאיתנו לעולם כולו. אומות העולם ירגישו שזורם מעם ישראל כוח חיובי, כוח מחייה שמביא לחייהם שמחה ואהבה. זה נקרא "קבלת התורה", להיות עם סגולה, "אור לגויים". וזה גם הדבר היחיד שיכול להביא לנו אהדה ותמיכה מהעולם כולו, ולהבטיח את שלום ילדינו.


Posted

in

by

Tags: