הסתכלות פנימית קבלה לעם

קבלה לעם, אהבה ממבט ראשון,
קבלה לעם, מהפכה עולמית
שלא היתה כמותה, בית תפילה שיקרא לכל העמים.
בית תפילה נקרא לב,
מושגים מחברים, שווים לכל נפש.
לפני שנים רבות, בשעת לילה לא אופינית, קיבלתי טלפון מחברה קרובה, שכל מאויינו היו עסקי הרוח, ומקובל היה בכפר שלנו לומר על שתיינו שעד שאנחנו לא פותרות את בעיית הטוב והרע בעולם אנחנו לא רוחצות כלים. תפתחי את ערוץ 66, נשמעה זעקה קורעת לב, קבלה, אשלג. נותקה השיחה ונפתח הערוץ. המשפט הראשון ששמעתי היה ואהבת לרעך כמוך. ואני הלכתי שבי מיד אחר המשפט המרטיט שלכאורה קל מאוד לביצוע, זוכרים, כל התורה על רגל אחת.
מייד הכרזתי בקול שזאת ההצגה הכי טובה בעיר ומאז ועד היום לא פיספסתי שיעור לילי אחד. גם כשהטלביזיה כבר סירבה לי מצאתי פיתרון ששמו "סביבה טובה" כלומר, למה הדבר דומה? צמח, על מנת שיגדל, זקוק לסביבה טובה, אדמה דשנה, זבל טוב, שמש, מים, וכן, גם חברים. בתור מגדלת ירקות אני יודעת כל מיני חוקי ברזל כמו, שעועית אוהבת לחיות ליד תירס, צנוניות מנדבות את עליהן לכל המזיקים שנהנים מהעלים ואם זורעים צנוניות בין כל צמחי הירקות הן מותירות את הגינה ללא כל פגע.
אז ככה, וידוי קצר, בדרך כלל אני כותבת, "בשוונג" ואחר כך שולחת, לאמירה, להרבה תיקונים, ואילו הפעם ממש גדול עלי בעוצמתו והרגש עולה על גדותיו.
כן, אמנם המשפט ששבה את ליבי הוא גם המשפט ששבר, שובר עד היום, קרוב ל-3000 שנה שובר את ליבי, "קשה עלי פרדתכם", כלומר, הפרוד בינכם הוא כאבו של בורא עולם.
אך מכיוון שאנחנו אוהבים את עצמינו מכאן אנחנו יכולים לאהוב את הזולת "כ מ ו ך",
וכל אשר נותר לנו הוא להמשיך ולנסות ולהגיע כל יום ליתר חיבור, ליתר דבקות, ולהגיע מאהבת הבריות לאהבת הבורא. להמשיך לנסות, להמשיך להתיגע, להמשיך להאמין בערבות הדדית ובאהבה חלוטה.
מידי בוקר ובוקר 6000 חברים וחברות מכל קצות תבל, "קדמה וימה, צפונה ונגבה", מתאספים יחד לשיעור הבוקר ולאחר קריאת הנושא והסבר של הרב, השאלות, אין סוף שאלות, אשר במשך השנים כשהנושאים מתקדמים, הופכות השאלות ליותר מעמיקות, נוגעות אל הלב. והרב מסכם ברגש ואומר, "מכל תלמידי השכלתי" והבורא עונה, מחייך את חיוכו הרחב ואומר בקול גדול "ניצחוני בני".
"יהיו ימייך כחדשים", כן, אתם מתקדמים, רק אל תביטו לאחור (נזכרת באשת לוט). "אדם אינו יכול להגביה את עצמו מעל העיגול שלו", לכן האדם מוכרח לינוק מתוך הסביבה שלו, לכן אם אדם בוחר לעצמו סביבה טובה, אזי הוא מרוויח זמן ויגיעה יען שהוא נמשך לפי הסביבה שלו.
(בעל הסולם ,שמעתי מאמר רכ"ה "להגביה את עצמו").
כמו כן נאמר שהלימוד הטוב ביותר זה מה שאתה לומד מהחברים שלך "הרבה למדתי מרבותי, ועוד יותר מחברי, ועוד יותר מתלמידי". כי עד כמה שאנחנו נרצה ללמד אחרים אנחנו נתקדם יותר, זאת היא דרך לרכוש שכל ורגש ויכולת להבין, להסביר לעצמכם ולאחרים הרבה יותר.
"משמעות החיים זה להשיג את הבורא שימלא את כל הרצונות והמחשבות שלנו, אז אנחנו עולים מעולם הזה השחור, המנותק מהכל, לעולם העליון נצחי ושלם" (שיעור רב 6.3.23).
ורק כאן נותר לי להוסיף אמן ואמן כן יהי רצון.


Posted

in

by

Tags: