בני ברוך ספרים מרכזיים

מאז ומעולם ספרים הם חלק בלתי נפרד מההווי שלנו, אמצעי מרכזי שמלווה את חיינו לאורך כל שנות התפתחותנו כעם, כחברה וכמדינה. אין הכוונה על הספרות היפה והמוכרת שפרצה לתודעה רק במאות השנים האחרונות, זאת שהולכת ודועכת עם כניסת האינטרנט לחיינו, אלא מדובר על סוג אחר של ספרים – ספרי הקבלה, הנקראים גם ספרי הקודש. למה "קודש"? מלשון נבדל, שונה, מיוחד.

ספרי הקודש מספרים לנו על עולם רוחני מיוחד, נסתר מאיתנו, הם טומנים בחובם כוח מיוחד שיכול למלא את כל מבוקשנו, לענות על כל שאלה שמתעוררת בנו, ובעיקר, לתת משמעות לחיינו. אלא שמעטים בלבד יודעים כיצד לגלות את המטמון, מעטים אלו הם המקובלים.

המקובלים הם אנשים כמו כל אדם, אשר מכוח הרצון העצום שלהם לגלות את הסיבות למה שמתרחש בחיינו ומה צופן לנו הגורל, היו הראשונים שהצליחו לחדור אל "מאחורי הקלעים של העולם שלנו". הם גילו שבמציאות קיים כוח אחד בלבד, הנקרא "בורא", זהו כוח של נתינה ואהבה, שכל מטרתו היא להביא אותנו למצבו הנעלה, להיות מאוחדים בנתינה ובאהבה כמוהו.

את הדרך להשגת הכוח הזה, את ההכוונה המפורטת ואת התחושות הנפלאות שעברו המקובלים, הם תיארו עבורנו בספריהם. כל ספרי הקבלה מדברים על התפתחות הרוחנית של האדם וגילוי הבורא בעולמנו, החל מהספר "רזיאל המלאך" שנכתב על ידי האדם הראשון, "ספר היצירה" שנכתב על ידי אברהם אבינו, "ספר התורה" שנכתב על ידי משה רבינו, "ספר הזוהר" שנכתב על ידי רבי שמעון בר יוחאי, "ספר עץ חיים" שנכתב על ידי האר"י הקדוש, ועוד ספרים רבים אחרים. 

בסופו של דבר ספרים אלו לא היו מיועדים ללימוד שיטתי והמוני של הקבלה, כפי שנדרש בדורנו, הנקרא גם "הדור האחרון". כדי למלא את החסר בספרות הקבלה קם גדול המקובלים של המאה העשרים, הרב יהודה אשלג, המכונה "בעל הסולם", על שום פירוש "הסולם" שכתב לספר הזוהר. הוא גם ביאר את כל ספרי האר"י וריכז אותם ב"תלמוד עשר הספירות", ספר הכולל את כל מה שכתבו לפניו כל המקובלים במשך אלפי הדורות, את מה שכתבו אדם הראשון, אברהם אבינו, משה רבינו, רבי שמעון בר יוחאי והאר"י הקדוש. 

בעל הסולם שילב בכתביו מקורות רבים ואת כל אשר נחוץ לנו כדי ללמוד איך ליצור את העתיד הרצוי לנו, והתאים אותם לזמננו. בנו, ממשיך דרכו, הרב ברוך שלום הלוי אשלג, המכונה "הרב"ש", מקובל גדול השייך לתקופתנו, השלים לנו בכתביו את כל שיטת התיקון, שבה אנו משתמשים היום.
יוצא מכך שהספרים המרכזיים הנלמדים בבני ברוך הינם כל הכתבים והמאמרים שכתבו לנו שני מקובלי הדור הענקיים של זמננו, בעל הסולם והרב"ש בנו, שהכינו והתאימו את השיטה לנו ולזמננו אלו.


Posted

in

by

Tags: