בני ברוך, השיעור היומי

במשך אלפי שנים, שיעורי הקבלה מתקיימים בשעות הקטנות של הלילה. אומרים שלכל שעה ביממה יש אנרגיה אופיינית משלה, ולשעות האלה שלפני עלות השחר יש תדר רוחני מיוחד.

גם בעמותת בני ברוך מתקיימים שיעורי הקבלה היומיים בין השעות שלוש לשש לפנות בוקר. 

שיעור הקבלה היומי של בני ברוך זה מוסד

אלפי תלמידים מכל רחבי העולם צופים בשיעורים מדי יום ביומו.

יש מערך שלם של צוותים שמתפעלים כל שיעור ומשדרים אותו לכל רחבי העולם: קריינים, צלמים, נתבים, מתורגמנים, קלדנים.

השיעורים מתקיימים בהובלת הרב מיכאל לייטמן, תלמידו הקרוב, עוזרו וממשיך דרכו של הרב ברוך שלום הלוי אשלג המכונה הרב"ש. על שמו של הרב"ש הקים הרב לייטמן את עמותת בני ברוך.

הרב"ש הוא בנו של המקובל הגדול הרב יהודה לייב אשלג, המכונה בעל הסולם, מחבר פירוש הסולם לספר הזוהר, וגם מקובל גדול בעצמו שכתב מאמרים רבים אשר הנגישו את כתבי אביו לדורנו. 

זכות גדולה ללמוד את כתבי הקבלה מהרב לייטמן שהוא ממשיך דרכם של שרשרת המקובלים שהתוו לנו את הדרך לעלות בסולם הרוחני. אלפי תלמידים משכימים קום מדי יום בשתיים לפנות בוקר על מנת להשתתף בשיעורים. 

ללימוד של חכמת הקבלה יש סגולה מיוחדת. המקובלים מספרים לנו שאדם הלומד בכתבי הקבלה, גם אם אינו מבין בתחילה את מה שהוא קורא, עצם הרצון וההשתוקקות שלו להבין מושכים עליו כוח רוחני שקוראים לו המאור המחזיר למוטב. המאור הזה לאט לאט מפתח בו חוש חדש, החוש הרוחני. ועם הזמן מי שיתמיד יתחיל להבין את המשמעות הפנימית העמוקה של כתבי חכמת הקבלה, החכמה שפותחת בפנינו את השער להבנת כל המציאות. לא פלא שרבים כל כך נמשכים ללימוד חכמה עתיקה זו.

יש תלמידים רבים מישראל. בנוסף יש תלמידים קבועים מכל רחבי העולם: מאמריקה הלטינית, אוסטרליה, סין, יפן, אפריקה, ארה"ב וקנדה, וכל רחבי אירופה. משום כך נדרש תרגום סימולטני לשפות רבות: אנגלית צרפתית רוסית, ספרדית, וגם איטלקית, גרמנית, טורקית, ועוד. 

יש מערך של קלדנים. קטעי המקור שנכללים בחומר הלימוד היומי נשלחים לתלמידים מראש במספר שפות, על מנת שיוכלו להתכונן לשיעור. השיעורים מוקלטים ועולים למערכת שיעורים של התלמידים שיוכלו לחזור ולצפות בהם. השיעור משודר בשידור חי וגם בשידור חוזר בשעות היום בערוץ הקבלה בהוט, בו יכולים לצפות תושבי ישראל. 

שעת השיעור, שלוש לפנות בוקר, נקבעת לפי שעון ישראל. בכל יבשת שעת השיעור שונה, ורואים תלמידים שאצלם זה יוצא במהלך היום בשעות העבודה או אחר הצהריים. כולם עושים מאמץ להתאים את עצמם ולהשתתף בחלק המיוחד הזה של היום, שלוקח אותנו מחוץ לחיים הגשמיים שלנו ולכל טרדות היומיום למקום גבוה ונעלה יותר. אין מתנה גדולה מזו.


Posted

in

by

Tags: