אהבת החברים – התרופה היחידה

התרופה היחידה היא אהבת החברים, שעור בוקר- מאמר: ואהבת לרעך כמוך "כמוך לא כמו שהוא אוהב אותך", מסביר הרב את המאמר של "בעל הסולם" הרב אשלג .

אורן, בחור תימני, קורא את המאמר בכוונה מציינת זאת, קודם כל בגלל המבטא החשמל, הדיקציה, והכי הרבה בגלל שלפני יותר מעשר שנים בתכנית שנקראת "חיים חדשים", תכנית שאלות עם הרב לייטמן, אותו אורן שקרא שאל את הרב את שאלת השאלות "תיראה רב מדברים על ואהבת לרעך כמוך כבר מעל ל-2000 שנה ותיראה מה קורה". ענה לו הרב "נו אז מה אתה מציע, שנפסיק לנסות???"

הרב יורד לעומקו של המאמר ומסביר .."גם אם יש לך עבד?" נשאל  הרב במפגש העולמי היומי עם קבוצות חברים מכל קצות העולם. השואל במקרה בחור מאפריקה.

"עבד זה חבר", עונה הרב ללא היסוס, ובכן, אם ברשותך כרית אחת בלבד אתה מחויב לתת אותה לעבד, לשים אותה למראשותיו ולדאוג שיהיה לו נוח.

ולגר, הגר הוא האורח שבא מרחוק, ולכן אתה צריך כפל כפליים לעשות לו מצב רוח טוב, זה נקרא לארח.

"אתה יכול לקרוא שוב את המאמר?" מבקש הרב מאורן ( השעה ארבע לפנות בוקר). 

אני מתחילה ללטף ברוך את כלבתי הלבנה הקטנה שתמיד מקשיבה בדבקות לשיעור וננזפת שלא תהרוס לי את הקליטה בקירבת יתר שלה

שוב נשאלת שאלה מרחוק "ומה עם החברים העשירה?" "עוד לא הגענו לזה" נוזף בו הרב "אתם צריכים להיצמד בדיוק למה שכתוב ולא לכל מה שעולה בדעתכם. אם כל אחד ממאות התלמידים ישאל כל מה שעולה על ליבו אתם מתבלבלים ומבלבלים הסברתי לכם את זה כבר מאות פעמים".

"עשיריה, החברים", מתרכך הרב ואומר "החברים הקרובים שנמצאים אתך יחד ויש להם אותה המטרה, לומדים לברר יחד ללמוד יחד, לנסות כל פעם לדייק בכוונה עד אשר יבוא  הרצון הנכון,  זה כבר משהו אחר לגמרי" ובכן אהבת החברים היא התרופה היחידה !!! ואני כבר יודעת שכשאכנס בבוקר לסדנא אקבל את הזריקה ואז אבוא אליכם בהפוכה (כמו אותו עובר שמתהפך בבטן אמו כדי לצאת לעולם בראש מורם)

בכדי לגדול ולומר שאהבת החברים היא התרופה היחידה.

ואנחנו יחד בסדנא שומעים מרחוק את צחוקו הרם כששומע אותנו יחד מתחברים ושרים ואז אומר הוא בקול גדול 

כה  לחי ניצחוני בני.

ידוע שהעיקר הוא התחברות, חיבה ואהבה באמת בין החברים זה גורם כל הישועות והמתקת הדינים, שתתאספו ביחד באהבה אחווה ורעות, ועל ידי זה מסולקים כל הדינים ונמתקים ברחמים ונתגלה בעולם חסדים גמורים על ידי ההתחברות .

( רבי קלונימוס קלמן אפשטיין, "מאור ושמש")


Posted

in

by

Tags: