קבלה שהיא חכמה

חוכמת הקבלה במהותה הינה אמצעי שמאפשר לאדם להגיע למימוש מטרת הבריאה.  החוכמה העתיקה נכתבה על ידי אנשים בעלי השגה  כאשר כל אחד מהם כתב את אשר השיג במסעו הרוחני כדי להשאיר לאלה שבאים אחריו אבני דרך לצעוד עליהם. היוצא בזאת שכל דור ודור היום מקובלים שכתבו מאמרים וספרים המתאימים לדרגת ההתפתחות של הנשמות באותו דור. בתחילה נכתבו ספרים כללים כמו הספר שכתב האדם הראשון שגילה את חוכמת ונקרא רזיאל המלאך, בהמשך כתבו מקובלים ספרים המתאימים לתלמידים שלהם. במשך השנים עם התפתחות הדורות והתקדמות האנושות לקראת מימוש מטרת הבריאה החלו להיכתב ספרי קבלה שיתאימו לקהל גדול יותר. ראשון הכותבים ספרי קבלה מסוג זה היה רבי יצחק לוריא שכונה האר"י הקדוש. האמת היא שהוא לא כתב את ספריו אלה תלמידו חיים ויטאל כתב את מה ששמע ממורהו.

בתחילת המאה ועשרים קם מקובל בשם רבי יהודה אשלג שלימים יקרא בעל הסולם בעקבות פרוש הסולם לספר הזוהר שכתב, הפרוש נקרא סולם היות שרבי יהודה אשלג כתב אותו בצורה שאדם מטפס שלב אחר שלב באמצעות פרוש הסולם בהשגת הדרגות הרוחניות עד שמגיע לאותה דרגה שנמצאים בה כותבי ספר הזוהר.

בנוסף לכמות לא מבוטלת של מאמרים שבעל הסולם כתב עבור הקהל הרחב שעדיין לא השיג את את הדרגה הרוחנית אלה מעוניין להכיר במה עוסקת חוכמת הקבלה וכיצד ניתן להשיג את התכלית שהאדם נברא עבורה.

בעל הסולם כתב שמי שרוצה ללמוד את חוכמת הקבלה ואף על פי שלא מבין את מה שלומד אלה משתוקק לדעת משתמש בסגולה שהשאירו מקובלים בכתבים שלהם ונקראת המאור המחזיר למוטב שמשנה את טבע האדם מכוונה על מנת לקבל לכוונה על מנת להשפיע.

עבור מי שמעמיק בלימודי חוכמת הקבלה ועבור אלה שכבר הגיעו לדרגה הרוחנית הראשונה וצריכים הנחייה כיצד להתקדם הלאה כתב בעל הסולם את תלמוד עשר הספירות.

תלמוד עשר הספירות הינו אוסף של שש עשרה כרכים שבהם בעל הסולם מפרש את כתבי עץ חיים של האר"י הקדוש. 

תלמוד עשר הספירות נחשב כאחד הספרים בעל כוח הסגולה הגדול ביותר עבור הקורא והוא מושך באמצעותו מאור המחזיר למוטב. 

בתלמוד עשר הספירות מסביר בעל הסולם בצורה מדויקת בשפה של  עולמות , פרצופים וספירות את השתלשלות היווצרות העולמות הרוחניים משחר הבריאה ועד בריאת העולם שלנו שמנותק לחלוטין מהעולמות הרוחניים. 

בתלמוד עשר הספירות מוסברים הקשרים ומערכות היחסים בין העולמות הרוחניים והפרצופים והספירות שבהם .

תלמוד עשר הספירות מלבד הסברו על התהליך מתחילה עד נקודת סיום השלב הראשון  של הבריאה בלידת נשמת האדם הראשון ושבירת המערכת הזו בעקבות חוסר האיזון בין המרכיבים של קבלה והשפעה. תהליך הנקרא מלמעלה למטה.

החלק הנוסף של תלמוד עשר הספירות מתאר מה עובר אדם שמתחיל את דרכו בעולם הרוחני והוא מהווה מורה דרך לאדם מה הוא צריך לעשות ומה ישיג במידה ויעשה את הדרוש. החלק הזה של תלמוד עשר הספירות נקרא מלמטה למעלה. כיום משמש תלמוד עשר הספירות כאחד מספרי הלימוד של תנועת קבלה לעם, בכל בוקר שוקדים מאות תלמידים ותלמידות לעבור בהדרכת הרב מיכאל לייטמן על פרק בספר ולמשוך אור המחזיר למוטב וללמוד ביחד את סודות מחשבת הבריאה שבעל הסולם מלמד אותנו בתלמוד עשר הספירות.


Posted

in

by

Tags: