עמותת בני ברוך

עמותת בני ברוך נוסדה על ידי דוקטור מיכאל לייטמן לפני כשלושה עשורים ונקראת על שם המקובל הגדול ברוך שלום הלוי אשלג בנו בכורו וממשיך דרכו של "בעל הסולם" הרב יהודה לייב הלוי אשלג גדול המקובלים של המאה העשרים . הרב ברוך אשלג ( הרב"ש ) היה מורו של הרב דוקטור לייטמן במשך כשניים עשר שנים . 

לאחר הסתלקותו של הרב"ש  ב-1991, החלו להתאסף סביב הרב ד"ר מיכאל לייטמן תלמידים רבים שהיו בתהליך פנימי של חיפוש אחר מהות החיים , או במילים אחרות התעוררה בהם השאלה : בשביל מה אני חי ?

בבניין העמותה ברחוב הרב"ש בפתח תיקווה מתקבצים מדי בוקר אלפי תלמידים ללמוד את כתבי בעל הסולם והרב"ש ומשתדלים להמשיך ולהפיץ את שיטת חכמת הקבלה לכל מי שמשתוקק לדעת את סיבת קיומו בעולם הזה .

העולם שלנו מדרדר לקטסטרופה וכול יום נעשה יותר גרוע , מלחמות , בעיות אקלים אסונות טבע  והאמצעי היחיד שיכול לרסן את האגו האנושי , היא שיטת חכמת הקבלה שמסבירה איזה תהליך צריך לעבור כול אדם כדי להגיע לתפיסת מציאות נכונה כלומר למעלה מאותו רצון אגואיסטי שעמו נבראנו בעולם הזה , חכמת הקבלה היא המדע הקרוב ביותר לאדם היא מספרת לנו בשביל מה האדם קיים , לשם מה הוא נולד , מדוע הוא חי , מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך אחרי שמסיים את חייו ודרכו בעולם הזה , לימוד חכמת הקבלה הוא מסע מרתק של התבוננות עמוקה פנימה אל טבע האדם והעולם , החכמה הזאת מתארת את השורשים הגבוהים ואת כול התהליך של ההתפתחות מהמצב השלם ועד הגיענו לעולם הזה שזה המקום הנמוך ביותר וניתן לאמר גם הגרוע והשפל מכול העולמות .

זה למעלה מעשרים שנה שהעמותה מנהלת את אתר התוכן הגדול ביותר בעולם בנושאים שונים של חכמת הקבלה . התכנים זמינים חינם ב-33 שפות ומנגישים את החכמה העתיקה לכל המעוניין .

נקודת מפנה בעמותה היה כאשר שיעורי הרב הועברו באמצעות האינטרנט לרחבי העולם משולבים בתרגום סימולטני ,  הקבוצה הקטנה הפכה לתנועה בינלאומית רחבה בה לומדים אנשים מכל גוני הקשת החברתית והתרבותית בארץ ובעולם חילונים , דתיים , חרדים , יהודים ושאינם יהודים , מהארץ ומחו"ל כולם מתחברים זה לזה באהבת אחים , מתעלים על הבדלי דת , אורח חיים , לאום , גזע ומין .


Posted

in

by

Tags: