ספר הזוהר קבלה לעם

מאז שחר ההיסטוריה מתקיים וויכוח בין בני האדם. האם היקום שלנו נוצר באופן מיקרי כתוצאה משרשרת אירועים כימיקלים ופיזיים שהתחילה במה שמכונה המפץ הגדול , ומשם התרחשו במשך מיליארדי שנים אירועים ותהליכים שהביאו בסופו של דבר ליצירת היקום שלנו כפי שהוא היום וכדור הארץ הקטן והמיוחד שלנו בתוכו. כמובן שאותם אנשים טוענים שכל מה שמתקיים היום על כדור הארץ הוא על דרך מקרה הן הדומם , הצומח וגם החי ואפילו בני האדם הן תוצאה של תהליך הנקרא אבולוציה. 

מולם עומדת קבוצה לא קטנה של אנשים הטוענים ומאמינים שכוח עליון ברא את היקום ובתוכו את את כל הצומח והחי.

שני הגושים הללו מפולגים בתוכם לאין ספור קבוצות הטוענות שלהן התשובה לשאלות המהותיות הללו.

 בגוש האנשים המאמינים  בתאוריית הכוח העליון נוצרו כ שלושת אלפים שמונה מאות קבוצות שכל אחת מהן מפרשת בצורה שונה מי הוא אותו כוח עליון , ומהי הסיבה שהוא ברא את המציאות שלנו.

והנה לפני כ אלפיים שנה נולד אדם מיוחד במינו שנקרא רבי שמעון בר יוחאי, המיוחדות של אותו אדם באה לידי ביטוי בהיותו האדם שנבחר על ידי הבורא להעביר לבני האדם מסר שהוא כנראה החשוב ביותר למין האנושי. רבי שמעון בר יוחאי בעזרת עוד תשעה אנשים בעת שישב במערה ליד צפת  קיבל יכולת לגלות את כל סודות הבריאה. הם העלו את כל המידע החשוב הזה על דפי קלף שאוחדו לספר אחד שנקרא ספר הזוהר.  בנוסף לכל המידע על קיומו של עולם רוחני מהותו ותפקידו, קיבל רבי שמעון מידע על אמצעי שבאמצעותו יוכלו כל בני האדם לרכוש את המידע הזה ולהשיג קשר לעולם הרוחני שבתוכו שורה הכוח העליון. האמצעי הזה נקרא חוכמת הקבלה. 

במשך אלפיים השנים מאז אותו גילוי של ספר הזוהר וחוכמת הקבלה היו עוד שליחים של הכוח העליון שתפקידם היה להתאים את החוכמה כאמצעי לגילוי תכלית הבריאה לדור בו הם חיו, כל אחד מהם לפי דרגת השגתו קיבל את היכולת לפרש בצורה המתאימה לדורו את ספר הזוהר וכן את לכתוב ספרים לימוד של חוכמת הקבלה.

אותם שליחים נקראו מקובלים , חלקם היו נסתרים ומלאו את תפקידם מבלי שאף אחד ידע ועל חלקם הוטל ללמד תלמידים כדי שהם יפרסמו את ספר הזוהר ואת חוכמת הקבלה.

בדורנו נולד מקובל ששמו רבי יהודה הלוי אשלג או בכינויו בעל הסולם,  אותו מקובל קיבל יכולת וזכות להתאים פרוש לספר הזוהר שבני הדור שלנו יוכלו באמצעות כוח סגולה מיוחד הטמון בספר להצליח למצוא את הדרך או כפי שהוא כתב סולם דרכו ניתן להעלות במדרגות המובילות להשגת העולם הרוחני.

ספר הזוהר קבלה לעם

מקובל נוסף שקיבל זכות לשדרג את חוכמת הקבלה וספר הזוהר שיהיו מותאמים לדור המאה עשרים ואחת הוא הרב מיכאל לייטמן, הרב לייטמן הצליח לשלב את פרוש של בעל הסולם בתוך הטקסט של ספר הזוהר וכך יצר את סדרת הספרים זוהר לעם שמעבר לכוח הסגולה שהם טומנים בתוכם הם כתובים בצורה כזו שכך אדם המעוניין להשיג את מטרת הבריאה יכול לקרוא ולהבין את הכתוב בספר הזוהר.

מעבר לכך הרב לייטמן הקים את קבלה לעם שהינו ארגון המלמד את חוכמת הקבלה לכל אדם בעולם וכך הוא יכול להתחבר בצורה נכונה לכוח הטמון בספר זוהר לעם ולהשיג את העולמות הרוחניים.


Posted

in

by

Tags: