הרב ד"ר מיכאל לייטמן מומחה לחכמת הקבלה?

*הרב ד"ר מיכאל לייטמן (PhD) הוא אחד ממייסדי עמותת "בני ברוך – קבלה לעם" ללימוד ולהפצת חכמת הקבלה. הרב ד"ר מיכאל לייטמן היה תלמידו ועוזרו האישי של הרב ברוך שלום הלוי אשלג (הרב"ש), בנו הבכור של מחבר פירוש "הסולם" לספר הזוהר, הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם". 

הרב לייטמן חיבר עשרות רבות של ספרי קבלה שתורגמו לשפות רבות, והוא מעביר מדי יום שיעורים והרצאות המשודרים בשידור חי ברשתות טלוויזיה שונות וברשת האינטרנט. במקצועו, הרב לייטמן התמחה בביו-קיברנטיקה ואוחז בתארים דוקטור לפילוסופיה. 

חייו של הרב לייטמן

הרב ד"ר מיכאל לייטמן נולד ב-31 באוגוסט 1946 בעיר ויטבסק שבבלארוס (ברית המועצות לשעבר) להורים רופאים. לאחר התיכון התמחה בביו-קיברנטיקה. במהלך לימודיו ולאחריהם עבד במשרת חוקר במכון להמטולוגיה בלנינגרד, והתמחה בוויסות אלקטרומגנטי של אספקת דם ללב ולמוח.

בשנת 1974, לאחר ארבע שנים שבהן היה "מסורב עלייה", עלה הרב לייטמן עם משפחתו לישראל והשתקע בעיר רחובות.

ב-1979 הגיע לישיבתו של הרב המקובל ברוך שלום הלוי אשלג (הרב"ש), בנו הבכור של הרב יהודה אשלג, בעל הסולם, והיה תלמידו ועוזרו האישי במשך 12 שנה. לאורך השנים רכש מפי רבו את תורת "הסולם" של אביו.

פועלו של הרב לייטמן

הרב לייטמן צועד בעקבות מורו הרוחני וממשיך את דרכו בהגשמת משימת חייו: הפצת חכמת הקבלה לכל האנושות. לאחר פטירת הרב"ש בשנת 1991, הקים הרב לייטמן את קבוצת המקובלים "בְּנֵי ברוך", וקרא לה על שם מורו ברוך. בשנת 1997, לפי ציווי המקובלים להתחיל להפיץ את חכמת הקבלה ברוב עם ולכלל האנושות, הקימו הרב לייטמן ותלמידיו את עמותת "בני ברוך – קבלה לעם", התנועה ללימוד והפצת חכמת הקבלה. כיום "קבלה לעם" היא תנועה בינלאומית ענפה הכוללת מעל לשני מיליון תלמידים בארץ וברחבי העולם.

משנתו של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

הרב לייטמן רואה חשיבות מכרעת בניקוי חכמת הקבלה מכל הגשמה ובהרחקתה מכל סוגי השיטות המיסטיות, המדיטציות, התרגילים והפעולות הגופניות שנקשרו לחכמה זו בשנים האחרונות, במטרה להצליח או להרוויח באמצעות השימוש בשמה. 

כיום, לאחר יותר מארבעים שנות עיסוקו בחכמה, עבודתו ומחקרו של הרב לייטמן בתחום הקבלה והמדע זוכים להכרה בינלאומית. מדענים משדות מחקר שונים מביעים עניין רב בתפיסה הייחודית שהוא מציג. כהמשך לדפוס החינוכי-מדעי ולתוכנית הלימוד המיוחדת שפיתח, בעשורים האחרונים הרב לייטמן היה אורח קבע בכנסים מדעיים נחשבים ומרצה מבוקש בקהילות מדעיות שונות ברחבי העולם.

*הערה: התואר "רב" הוענק לד"ר מיכאל לייטמן על ידי תלמידיו מתוך כבוד והערכה להוראתו את חכמת הקבלה ולמסירותו רבת-השנים לחינוך ולהפצת החכמה. הוא אינו "רב" מוסמך על ידי מוסד רבני ואינו משמש בתפקידים רבניים-הלכתיים.


Posted

in

by

Tags: